Tydzień Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu

Na czym opiera się współczesna idea mecenatu? Czy sztuka to dobra inwestycja? Na jakich zasadach przedsiębiorcy mogą, a na jakich chcieliby, wspierać instytucje kultury i indywidualnych twórców. Na te i inne pytania próbowaliśmy odpowiedzieć w czasie zorganizowanego przez nas Tygodnia Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu. Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy ekspertów z całego kraju.  Rozmowy, spotkania, przykłady dobrych praktyk – TOKB było okazją do zbudowania pomostu między środowiskami kultury i biznesu. Uczestnicy wydarzenia pokusili się też o propozycję rozwiązań systemowych – w czasie TOKB przedstawiony został opracowany przez Mariański Group projekt ustawy pozwalającej na odpisy podatkowe firmom inwestującym w kulturę, a także wypracowana przez uczestników Karta Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu.

Wieczorami można było wziąć także udział w wydarzeniach towarzyszących, odbywających się w najważniejszych i najprężniej działających łódzkich instytucjach, które są także modelowymi przykładami działalności i współpracy kultury i biznesu.

Tydzień Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu to setki inspirujących rozmów z ekspertami zarówno z branży kultury jak i biznesu. Do dyskusji zaprosiliśmy przedstawicieli samorządów z różnych miast w Polsce, sprawdzaliśmy jak biznes i kultura mogą ze sobą skutecznie współpracować, jak można inaczej inwestować i co można jeszcze ulepszyć od strony prawnej, by było to łatwiejsze i bardziej zachęcające. Braliśmy udział w warsztatach, wernisażach czy licytacji dzieł sztuki. I najważniejsze – wspólnie wypracowaliśmy  Kartę Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu. To bardzo duży bagaż, który zabieramy ze sobą po tygodniowej wędrówce. Dlatego chcielibyśmy podziękować wszystkim tym, dzięki którym TOKB stało się faktem: Miastu Łódź, partnerowi strategicznemu: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, partnerom: Monopolis, PKO Bank Polski, Teatr Muzyczny w Łodzi, Łódzka Izba Przemysłowo-Handlowa, Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa, Fabryka Sztuki w Łodzi, Teatr CHOREA, patronowi medialnemu Rzeczpospolita. Dziękujemy wszystkim gościom, panelistom, artystom, którzy byli z nami podczas TOKB i którzy wsparli naszą inicjatywę. Dziękujemy także wszystkim, którzy przychodzili na nasze wydarzenia rozumiejąc, jak ważny jest mariaż kultury z biznesem!

Pierwszymi sygnatariuszami Karty Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu byli prezesi i dyrektorzy firm, które zostały uznane przez naszą kapitułę za Liderów Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu: Amcor Speciality Cartons Polska, VIRAKO Sp. z o.o. oraz ROSSMANN.

Gala finałowa, podczas której wręczono wyróżnienia zakończyła TOKB, ale zapoczątkowała inicjatywę corocznego wyróżniania firm-liderów OKB.

Ullamco nulla culpa deserunt aliqua anim adipisicing dolore reprehenderit labore non. Sint nulla Lorem deserunt amet proident ipsum. Ea elit duis excepteur sit pariatur nulla labore reprehenderit ex mollit commodo ex est. Dolor tempor excepteur proident ullamco sunt do aliqua mollit magna.

TOK slim

Współdziałanie przedsiębiorców ze środowiskami twórczymi, artystami, instytucjami kultury to zdecydowanie więcej niż wizerunkowe korzyści dla marki, płynące ze sponsoringu czy inwestycja w dzieła sztuki. Chcemy, by biznes i kultura mogły w pełni korzystać z tego potencjału dla dobra obu stron. Alians biznesu i kultury to przyczynek do budowania nowoczesnego otoczenia biznesowego opartego na dojrzałej społeczności funkcjonującej w lepszym środowisku, rozwijanie zespołów poprzez pobudzanie otwartości i zaangażowania pracowników, implementacja wytworów kultury bezpośrednio do biznesu czy korzystanie z warsztatu i narzędzi kultury do polepszenia jakości komunikacji w biznesie.