Polityka prywatności

Polityka Prywatności jest dokumentem opisującym zasady przetwarzania danych osobowych, których Administratorem jest Fundacja Lodz Arte z siedzibą w Łodzi. Polityka prywatności została opracowana zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019, poz. 1781), Ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw, jak również z uwzględnieniem dobrych praktyk oraz wymogów stawianych przez Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. 

Polityka prywatności stanowi jeden ze środków organizacyjnych, mających na celu wykazanie, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z powyższym Rozporządzeniem.

I. Definicje i pojęcia

  1. Administrator Danych Osobowych (dalej: Administrator): Fundacja Lodz Arte z siedzibą w Łodzi 90-145, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 126A, NIP 7252286287.
  2. Dane osobowe: oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna, to osoba którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden, bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
  3. Osoba, której dane dotyczą: każda osoba fizyczna, której dane osobowe przetwarzane są przez Administratora, np. osoba odwiedzająca siedzibę Administratora lub kierująca do niego zapytanie w formie e-maila lub poprzez kontakt telefoniczny.
  4. Pliki cookies Administratora (Własne): to pliki cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.
  5. Pliki cookies Zewnętrzne: to plikicookies zamieszczane przez partnerów Administratora, za pośrednictwem strony internetowej Serwisu.
  6. Pliki cookies: to dane informatyczne wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza Użytkownik i które zapisywane są na urządzeniu końcowym (komputerze, tablecie, smartfonie), z którego Użytkownik korzysta podczas przeglądania stron internetowych. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz unikalny numer ID.
  7. Polityka prywatności: niniejszy dokument.
  8. Przetwarzanie danych osobowych: jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych.
  9. RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1).
  10. Serwis: oznacza stronę internetową lub aplikację, pod którą Administrator prowadzi serwis internetowy.
  11. Urządzenie: oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.
  12. Ustawa: Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019, poz. 1781).
  13. Użytkownik: oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną

II. Przetwarzanie danych osobowych

  1. W związku z realizowanymi zadaniami przez Administratora, dane osobowe będą przetwarzane oraz przechowywane zgodnie z obowiązującym prawem.
  2. Obowiązki Administratora, to zapewnienie przejrzystości przetwarzania danych osobowych, informowanie o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania, informowanie o celu, czasie i podstawie prawnej przetwarzania, zbieranie danych tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i przetwarzanie tylko przez okres, w jakim jest to niezbędne.
  3. Administrator zapewnia bezpieczeństwo i poufność danych, jak również zapewnia dostęp do informacji osobom, których dane dotyczą. 
  4. W sytuacji zagrożenia danych osobowych, Administrator podejmie niezbędne środki w celu zapewnienia ochrony i przeciwdziałaniu naruszeniom danych osobowych, jak również poinformuje osoby, których dane zostały naruszone lub zagrożone stosownie do istniejących wymogów prawnych. 

III. Dane kontaktowe administratora

  1. Fundacja Lodz Arte, 90-145 Łódź, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 126A, email: biuro@lodzarte.pl

IV. Zapewnienie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych

  1. Administrator stosuje procedury, które umożliwiają dostęp do danych osobowych wyłącznie osobom do tego upoważnionym oraz w zakresie, jaki jest niezbędny do wykonania określonych obowiązków. 
  2. Administrator podejmuje starania o działania mające na celu zagwarantowanie ze strony podmiotów, z którymi współpracuje, respektowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy dochodzi do przetwarzania danych osobowych na zlecenie Administratora. 
  3. Administrator dokonuje identyfikacji zasobów danych osobowych oraz sposobów wykorzystania danych, w tym danych wrażliwych oraz współadministrowania danymi.

V. Cel przetwarzania danych osobowych

  1. Celem przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest promowanie działalności statutowej Administratora, informowanie osób zainteresowanych o działaniach podejmowanych przez Administratora z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej oraz realizacja działań statutowych Administratora, w tym:
  1. wspieranie działalności kulturalnej łódzkich teatrów, muzeów, galerii i innych instytucji;
    1. wspieranie i promocja polskiej twórczości teatralnej, filmowej, muzycznej, literackiej, plastycznej i fotograficznej, w szczególności tej, która jest realizowana w Łodzi;
    2. inicjowanie i upowszechnianie edukacji artystycznej i kulturalnej;
    3. zaspokajanie potrzeb i aspiracji kulturalnych społeczeństwa;
    4. integracja różnorodnych środowisk lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich na rzecz wzajemnego wsparcia, wymiany doświadczeń i twórczych prezentacji, w szczególności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
    5. wspieranie i upowszechnianie tradycji i kultury polskiej.
  2. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, f  i e RODO.
  3. W związku z kierowaniem do Administratora korespondencji tradycyjnej, bądź mailowej, która nie jest związana z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy lub na podstawie innej umowy, dane osobowe zawarte w kierowanej do Administratora korespondencji, są przetwarzane tylko w zakresie niezbędnym do kontaktu z nadawcą korespondencji.
  4. W związku z kontaktowaniem się z Administratorem drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, Administrator może zażądać podania wyłącznie tych danych, które są konieczne dla prawidłowego wyjaśnienia lub załatwienia sprawy.
  5. Korespondencja jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych oraz innych informacji i ujawniana wyłącznie osobom upoważnionym przez Administratora.

VI. Gromadzenie i przechowywanie danych

  1. Zebrane dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu dla jakiego zostały zebrane i przechowywane zgodnie z obowiązującym prawem.
  2. Okres przetwarzania danych może wynikać z obowiązujących przepisów, w przypadku, gdy stanowią one o podstawie przetwarzania, a w przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administrator, np. ze względów bezpieczeństwa, przetwarzanie może się odbywać przez okres umożliwiający jego realizację lub do momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.

VII. Przetwarzanie danych w systemach informatycznych

  1. Dane osobowe są również przetwarzane w systemach informatycznych. 
  2. Administrator może je tymczasowo przechowywać i przetwarzać w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testowaniem zmian w systemach informatycznych, wykrywaniem nieprawidłowości, bądź zapewnianiem ochrony przed nadużyciami i atakami.

VIII. Odbiorcy danych osobowych

  1. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, podmiotom z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych, a ponadto odbiorcom danych, w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, m.in. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, usługi księgowe, usługi prawne, usługi informatyczne, podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz dostawcom narzędzi służących do analityki działania strony, a w przypadku zwarcia umowy również podmiotom świadczącym usługi bankowe.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących osoby, której dane dotyczą, właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i tylko w ściśle uzasadnionych wypadkach.

XIX. Czas przetwarzania danych osobowych

  1. Czas przetwarzania danych przez Administratora jest uzależniony od rodzaju świadczonej usługi oraz od celu przetwarzania, jak również obowiązujących w tym przedmiocie regulacji prawnych, w tym:
    1. dane klientów/kontrahentów zawarte w dokumentacji finansowo-księgowej: 5 lat, jednak nie krócej niż do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego (Art. 70 § 1 ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa);
    2. dane związane z obsługą grantodawców: przez okres dochodzenia roszczeń lub do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń (Art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny);
    3. dane gromadzone w związku z dochodzeniem roszczeń przez okres dochodzenia roszczeń lub do upływu okresu przedawnienia roszczenia (art. 6 ust. 1 lit a), b), c), f) i e) RODO, art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny);
    4. danie niezbędne do bieżącej obsługi korporacyjnej Administratora: zatwierdzone roczne sprawozdania finansowe podlegają przechowywaniu przez okres co najmniej 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym nastąpiło ich zatwierdzenie (Art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości);
    5. dane zawarte w aktach rejestrowych Administratora: przez cały okres istnienia fundacji (Art. 15 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach);
    6. dane kontaktowe związane z m. in. przekazywaniem podziękowań oraz informacji na temat pożytkowania przekazanych środków na rzecz Administratora: do czasu wyrażenia sprzeciwu przez osobę której dane dotyczą (Art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    7. dane subskrybentów newslettera oraz list mailingowych: do czasu cofnięcia zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (Art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO, art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne).
  2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. 
  3. Po upływie okresu przetwarzania danych, Administrator nieodwracalnie usuwa dane, bądź poddaje je procesowi anonimizacji.

X. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych

  1. W związku z przetwarzaniem, przez Administratora, danych osób fizycznych, przysługują następujące prawa:
    1. dostęp do treści swoich danych (podstawa prawna: art.15 RODO);
    2. sprostowanie danych (podstawa prawna: art.16 RODO);
    3. usunięcie danych (podstawa prawna: art. 17 RODO);
    4. ograniczenie przetwarzania (podstawa prawna: art. 18 RODO);
    5. przenoszenie danych (podstawa prawna: art. 20 RODO);
    6. wniesienie sprzeciwu (podstawa prawna: art. 21 RODO);
    7. wniesienie skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (podstawa prawna: art. 77 RODO).

Uprawnienie Prezesa UODO do nakazania spełnienia Państwa żądania wymaga, aby najpierw wystąpić z żądaniem bezpośrednio do Administratora (także podmiotu przetwarzającego).

  1. W celu skorzystania z powyższych praw, osoba fizyczna może się skontaktować z Administratorem pisemnie na adres korespondencyjny wskazany powyżej lub poprzez wiadomość email: biuro@lodzarte.pl i wskazać czego dotyczy jej żądanie lub wątpliwość, w szczególności z jakiego prawa chce skorzystać.
  2. Administrator udzieli osobie fizycznej informacji w terminie 30 dni od dnia otrzymania treści żądania, bądź w terminie późniejszych, po wcześniejszym poinformowaniu osoby fizycznej o przyczynach opóźnienia w udzieleniu informacji, a jeżeli nie zamierza spełnić takiego żądania -poda tego przyczyny.
  3. Administrator udzieli odpowiedzi na żądanie osoby fizycznej na adres e-mail, z którego zostało wysłane zapytanie, bądź pisemnie na wskazany przez osobę fizyczną adres korespondencyjny.

XI. Rodzaje wykorzystywanych plików cookies

  1. Stosowane przez Administratora pliki “cookies” to pliki tekstowe instalowane na Urządzeniu Użytkownika, dostarczane razem ze stroną internetową. Mogą być odczytywane zarówno przez Administratora, jak i inne systemy, które je dostarczają (np. Facebook, Google). Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane na urządzeniu, na którym są instalowane i dostosować Serwis indywidualnie do każdego Użytkownika. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas ich przechowywania na Urządzeniu oraz przypisaną wartość. 
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące typy cookies:
    1. cookies sesyjne – są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam tylko do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki (do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania);
    2. cookies trwałe – są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich usunięcia przez Użytkownika;
    3. cookies wewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu;
    4. cookie zewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych.
  3. Bezpieczeństwo plików cookies:
    1. mechanizm składowania i odczytu cookies sesyjnych jak i trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika;
    2. pliki cookies zastosowane przez Administratora są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników i nie niosą ze sobą niebezpieczeństwa w postaci wirusów i innego złośliwego oprogramowania;
    3. pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być również wykorzystane przez współpracujących z operatorem Serwisu;
    4. za bezpieczeństwo plików cookies pochodzących od partnerów Serwisu Administrator nie ponosi odpowiedzialności.
  4. Administrator może wykorzystywać następujące grupy plików cookies:
    1. Pliki cookies obowiązkowe – wymagane w celu podstawowej funkcjonalności Serwisu, bez ich obecności Serwis nie będzie działać poprawnie. Ich wyłączenie nie jest możliwe.
    2. Pliki cookies preferencji – pozwalają dostosować funkcjonalność Serwisu do Użytkownika. Mogą przechowywać informacje m.in. o języku, regonie, walucie czy motywie kolorystycznym.
    3. Pliki cookies analityki – pozwalają na zbieranie i raportowanie informacji o sposobie wykorzystywania Serwisu.
    4. Pliki cookies marketingowe (reklamowe) – pozwalają na dopasowanie treści reklamowych do zainteresowań Użytkowników.
    5. Inne pliki cookies – nieskategoryzowane o nieznanym celu na moment ich wykorzystywania.
  5. Pliki cookies analityki mogą być wykorzystywane m.in. przez narzędzia:
    1. Google Analytics, należące do Google LLC. Jest to narzędzie do zbierania danych statystycznych o sposobie korzystania ze strony (m.in. ilości i czasie odwiedzin, lokalizacji, używanej wyszukiwarki oraz źródle odwiedzin strony).
  6. Pliki cookies marketingowe (reklamowe) mogą być wykorzystywane m.in. przez narzędzia:
    1. Facebook Pixel należące do Meta Platforms Ireland Limited. Jest to narzędzie umożliwiające personalizowanie reklam wyświetlanych w serwisach Facebook oraz Instagram na podstawie zainteresowań Użytkownika, a także mierzenie ich skuteczności.
    2. Google Ads należące do Google LLC. Jest to narzędzie umożliwiające personalizację reklam wyświetlanych na innych stronach internetowych na podstawie odwiedzanych przez Użytkownika podstron i przeglądanych treści Serwisu.
  7. Pełna deklaracja użytych na stronie plików cookies, wraz z ich dostawcą oraz czasem wygaśnięcia, dostępna jest w zakładce “Deklaracja cookie” po kliknięciu w przycisk “Ustawienia plików Cookie” w lewym dolnym rogu okna przeglądarki.
  8. Zarządzanie plikami cookies
    1. Użytkownik może samodzielnie i w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą umieszczonego w Serwisie narzędzia do zarządzania zgodami na wykorzystywanie plikow cookies dostarczonego przez usługę Cookie Hub. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu Użytkownika.
    2. Wyrażenie lub zaprzeczenie zgody na wykorzystywanie plikow cookies w Serwisie możliwe jest zaraz po pierwszym otwarciu Serwisu, odpowiednio po kliknięciu przycisku “Odrzuć” (1) lub “Zaakceptuj pliki cookie” (2) w panelu “O plikach cookie na tej stronie” (3). Szczegółowe informacje na temat używanych plików cookies (ich grup, dostawców oraz czasie wygaśnięcia) dostępne są po kliknięciu linku “Ustawienia plików cookie” (4) w zakładce “Deklaracja cookie” (5). Dodatkowo, możliwe jest wyrażenie zgody na użycie tylko określonych przez Użytkownika grup plików cookies, dostępnych w zakładce “Kategorie”(6).
    3. Wycofanie lub zmiana udzielonej zgody na użycie plików cookies możliwe jest w każdej chwili po kliknięciu przycisku “Ustawienia plików cookie” w lewym dolnym rogu okna przeglądarki.
      Zrzut ekranu 2024 08 22 o 16.05.04
    4. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Informacje o sposobie usunięcia plików cookies w najpopularniejszych przeglądarkach dostępne są tutaj:
    5. Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu, do podobnych skutków może prowadzić wykasowanie plików cookies w trakcie świadczenia usługi.

XII. Zastosowanie Polityki Prywatności

  1. Niniejsza Polityka Prywatności odnosi się do wszystkich okoliczności, w których Administrator jest administratorem danych osobowych oraz jest podmiotem przetwarzającym dane osobowe. Dotyczy to zarówno przypadków, w których Administrator przetwarza dane osobowe uzyskane bezpośrednio od osób fizycznych, których dane dotyczą, jak i okoliczności, w których dane osobowe zostały pozyskane z innych źródeł.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, w dowolnym czasie, poprzez umieszczanie zmodyfikowanych postanowień na tej stronie. Wszelkie zmienione postanowienia automatycznie wchodzą w życie z dniem opublikowania Polityki Prywatności, chyba że określono inaczej.